فهرست مطالب:

چرا از کتاب های کودک ایرانی استفاده کنیم؟

چرا کودک ایرانی

امروزه یکی از دغدغه های والدین تهیه ابزارهای کمک آموزشی متناسب با سن و شرایط فرزندشان می باشد. با پیشرفت های سریع تکنولوژی و تغییر در سیستم های آموزشی و همچنین تغییر نیازهای آموزشی کودکان، والدین همچون گذشته نه می توانند به تنهایی بار آموزش فرزندان خود را قبل از ورود به مدرسه به دوش کشند و نه روانشناسان حوزه کودک این امر را توصیه می کنند.

به دلیل چاپ شدن کتب مختلف، بسیاری از والدین هنگام مراجعه به کتاب فروشی ها و وبسایت های فروش محصولات آموزشی دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند کتاب و ابزار مناسبی را برای آموزش فرزند خود انتخاب کنند. حال آنکه بخش قابل توجهی از کتب های موجود در بازار متاسفانه به صورت غیراصولی و بدون توجه به نیازهای درحال تغییر نسل های جدید است، که این امر عامل اصلی عدم استقبال کودکان از این کتاب ها و آموزش ها شده است و والدین را بیش از پیش در مسیر آموزش فرزندان خود مستاصل کرده است.

از سویی، با ورود وسایل الکترونیکی نظیر کامپیوتر، موبایل و غیره و افزایش استقبال کودکان از بازی های رایانه ای، شاهد مشکلات عدیده ای در زمینه کاهش توجه و تمرکز کودکان و مشکل در درست گرفتن مداد و تضعیف عضلات انگشتان دست کودکان هستیم که اگر این مشکلات کودکان برطرف نشود، تاثیر منفی بر آموزش آن ها در سال های دبستان خواهد داشت.

از سوی دیگر بسیاری از کودکان در کلاس اول با مشکلات یادگیری مواجه هستند که این امر ریشه در عدم وجود آموزش و یا آموزش های نادرست پیش از ورود به دبستان دارد. از این سو، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به روانشناسی کودک به ویژه قبل از ورود به مدرسه توجه ویژه ای می شود. پیشرفت های علم روانشناسی نشان می دهد که بسیاری از این مشکلات یادگیری (وارونه نویسی، قرینه نویسی، کند نویسی، بدخط نویسی، مشکل در دیکته نویسی، خوندن و نوشتن و غیره) را می توان با آموزش صحیص پیش گیری کرد.

در این راستا تیم کودک ایرانی با طراحی کتاب های آموزشی متناسب با گره سنی و نیازهای آن سعی کرده است تا با درنظر گرفتن شرایط کنونی کودکان و مشکلاتی که ممکن است در سال های دبستان با آن روبرو شوند گامی نوین در جهت آموزش بهینه کودکان در سال های پیش از دبستان بردارد و با تمرینات متنوعی که در این پوشه ها نظیر حافظه تصویری، الگویابی، مازها و … قرار داده است، توانسته است از بسیاری از مشکلات آن ها در سال های دبستان پیشگیری کرده و دقت و تمرکز آن ها را افزایش داده و نردبانی برای موفقیت های روزافزون بچه ها و در نهایت نقش کوچکی در ایجاد آینده ای بهتر برای ایران عزیزمان داشته باشد.

چرا از دوره های کودک ایرانی استفاده کنیم؟

یکی از عوامل موثر در موفقیت یک مرکز آموزشی، انتخاب مربیانی است که از نظر دانش و قدرت بیان و تسط از سطح بالایی برخوردار باشند. مجموعه آموزشی کودک ایرانی همواره در طول حیات خود دغدغه کودکان را داشته است و تلاش کرده است تا بهترین ها را در تیم آموزشی خود قرار دهد تا بهترین آموزش ها که لایق کودکان سرزمینمان است، در دسترس کودکان، خانواده ها و مربیان قرار دهد. از این رو است که پرسنل تیم آموزشی کودک ایرانی همیشه در حال فراگیری متدهای نوین آموزشی در مباحث مرتبط با کودک هستند. اگر شما نیز فردی دغدغه مند در زمینه کودک هستید، وبسایت کودک ایرانی می تواند اولین و بهترین انتخاب شما برای آموزش مباحث مرتبط با کودکان پیش دبستانی باشد.